baka kaka

hej i förrgår var jag ju hos alma och sen sov jag ju där och då bakade vi lite. hihi vi bakade brownies med kärleksmums glasyr :D
vill ni ha receptet så kommer det här:
'
200 gram smör
200 gram mörk choklad (jag brukar ta en del 70% och en del vanlig blockchoklad)
3 ägg
3 dl socker
1/2 tsk vaniljpulver (vaniljsocker går oxå bra, ta 1 tsk då)
2 dl mjöl
hasselnötter
pinjenötter
flagnad mandel (om man vill) 
'
glasyren:
50 gram smör
3 msk kaffe, gärna starkt
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl florsocker
'
gör så här :
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och lägg i chokladen så att den smälter med smöret i en lite större kastrull. Ställ åt sidan för att svalna lite.
Klä en form med bakplåtspapper, helst en fyrkantig eller rektangulär ca 20x20.  Lägg i ägg, vanilj, socker och mjöl i kastrullen och blanda runt. Tillsätt ev nötter. Häll smeten i formen.
Grädda i 25 min. (Min ugn är dum så jag har ingen exakt tid, kakan ska vara  lös i mitten med fastare kanter, man tror att kakan inte är riktigt färdig, men det är den)
'
glasyr: smält smöret i en kastrull. Häll i kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker och rör till en jämn smet. Koka tills glasyren tjocknar .
'
Låt svalna och häll sedan på kärleksmums glasyren :D ställ in i kylen i 20 minuter, TA UT OCH ÄÄÄT !  :D

om ni bakar så hoppas jag att ni gillar det puss kommer snart ett till inlägg! :D

Kommentarer
Postat av: almab

inte hemligt recept iaff . <3

2011-07-19 @ 23:05:08
URL: http://almabellman.devote.se
Postat av: hanna

haha nae ;D <3

2011-07-20 @ 13:42:32
URL: http://omhannasofia.devote.se
Postat av: almab

m

2011-07-22 @ 15:51:36
URL: http://almabellman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0